lördag 27 februari 2010

Handarbetskväll



Igår hade jag handarbetskväll med två av mina kompisar här på PF. Måste säga att det var väldigt trevligt!!! Vi pratade, klagade över arbetsmängden på PF, drack vin, åt pizzasnurror och choklad- och cheesecakerutor, CHIPS, såg på tv (fast det kom nog lite i skymundan av allt annat), och - naturligtvis - stickade! Det gör jag gärna om!

Nu på morgonen stickade jag så äntligen färdigt halsduken! Tadaaa! Jag är riktigt nöjd!

Jag skall fara till handarbetsaffären senare idag, som jag minsann blivit stamkund i under min tid i Vasa (rekommenderar!), och köpa en sticka till (40 cm rundsticka 3½) så att jag kan börja på nästa projekt: en mössa som matchar halsduken (och tröjan som jag stickade färdig i januari).

Jag är dock också tvungen att läsa en mängd pedagogik idag... *suck* Som tur är har jag chips och en massa annat gott som lite lättar upp. ;)

Inga kommentarer: