söndag 9 maj 2010

Grattis farfar 80 år!

Vad skall man ge i present åt någon som har allt (på 80 år hinner man skaffa sig det mesta)? Vad jag kom på var att brodera en tavla som minne! Jag valde mellan den här och en annan var det skulle stå namn, hur många år födelsedagsbarnet fyllde och en krans omkring. Det blev snarast en kombination, för den här tavlan skulle ha texten "min bästa tid är nu", vilken jag bytte ut mot "farfar 80 år" + datum.

Jag tycker den här tavlan sa så mycket mer än datum + krans... Man ser hur farfar ligger i hängmattan och har det skönt; och så råkar till och med hans barnbarnsbarn Ellen vara med på bilden (visst är det ju hon?). Det ger mer än känsla av att farfar har det bra, än bara att han klarat av att fylla 80...




Farmor och farfar fick mängder av blommor! Förutom att farfar fyllde 80 - vilket naturligtvis var viktigast, så hade farmor namnsdag på fredag, och så var det ju morsdag på söndag... Allt firades på Westerby gård i lördags.

Inga kommentarer: