onsdag 28 juli 2010

Hjärtiga skinkmuffins

Jag sa ju att mina födelsedagspresenter kommer att synas på bloggen - eller vad jag åstadkommer med hjälp av dem i alla fall.

(Ja, det sågs för övrigt redan i förra inlägget på kakan, då jag också fått former att laga chokadsiffor och -bokstäver i [26 på kakan].)

Nu har jag lagat hjärtiga skinkmuffins med hjälp av mina hjärtiga muffinsformar! :D Recepetet är något adapterat ur Flera favoriter (sid 85) enligt "du tager vad du haver"-metoden. Gräddfil istället för färskost, något mera skinka etc... "Hjärtgropen" fyllde jag med skinka för tydligare kontrast. Gott blev det, och fina?

3 kommentarer:

Kerstin sa...

jepp, dom blev fina, blev dom dessutom goda är det ju utmärkt!

Laura sa...

fint :)

Linda sa...

Tack! :) Vi konstatera att det kan ibland vara godare enligt "du tager vad du haver" -metoden.