torsdag 12 augusti 2010

Chokladkaka!

Jag lovade ju att mina bak- och handarbetsinspirerande födelsedagspresenter kommer att synas på bloggen, och här kommer de nu, en efter en... Följande i tur är min "tunnel of bundt", med vilken man kan göra gropar i torrkakor för att sedan fylla!

Men lagar alltså valfri kaka på vanligt sätt, men sedan lägger man till "tunnel of bundt" som gör att när kakan sedan stiger blir det en grop i kakan, som man kan fylla när kakan väl har svalnat. (Bilderna förklarar säkert också.)

Mitt första experiment blev en chokladkaka (receptet taget ur Flera favoriter sid 25) med en fyllning av vit choklad och naturell färskost! Det blev (som oftast, men ändå lite extra) väldigt god! :)

Kakan gjorde jag redan för ett tag sedan, men eftersom jag fått fotona (specialfotona :)) först nu kommer också inlägget nu! Den blev ordentligt fotograferad, som ni kan se, av både min bror och mig. :)






1 kommentar:

Kerstin sa...

oooh vad ni är roliga mina barn.... o HUR har ni kommit på foto-hobbyn... heh