söndag 29 augusti 2010

Välkommen höst!



Jag är redo i min varma sköna långa fina sjal! "Sjalen du inte kan vara utan" - så sant som det är sagt, så heter mönstret från Allers (31/09) (ja, jag inser att jag borde börja läsa Allers, med tanke på de senaste inläggen [1], [2]) - och jag är beredd att hålla med! Jag är jätte nöjd med den!

Jag använde novita puro iltanuotio garn; det gick åt ganska jämt 14 nystan (jämfört med 11 nystan mini vital som det står i mönstret). Enkelt, intressant mönster; kommer kanske att kombinera med något annat plagg senare... Den blev ca 2 meter lång, ca halv meter bred. Bör hålla mig varm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den ser verkligen skön ut. Hittar inget mönster på den? Men sylta-sockor har jag redan börjat sticka, tack för det!

Linda sa...

Vad roligt att nån stickar sylta-sockorna!! Det är första gången jag skrivit ut ett mönster, så om det är något jag missat i förklaringen, så fråga bara.

Mönstret till sjalen finns som jag skrev i inlägget i Allers nr 31 2009. Jag misstänker jag bryter mot upphovsrättigheter eller liknande om jag sätter upp det på bloggen, men kanske du hittar mönstret med hjälp av den informationen? Annars kanske jag kan klura ut nå annat... :)