tisdag 2 november 2010

Välkommen till världen

...lilla Ella!

Jag stickade en tröja som gåva, och när den var färdig tyckte jag den var så liten... Men babykläder ska ju vara små - för babyn är alltid så förvånansvärt späda (och lika förvånansvärt söta) - fast man tror att man vet...

Ella föddes i början på oktober, så hon var ju nästan månaden gammal redan när vi sågs nu på helgen (nog hade hon väl ögat upp en stund och såg på mig?) - gamla damen...

Mönstret till tröjan är taget från Allers 39/08 (Allers igen, se senast här), stickad med Sandnes Lanett.

Inte kan man ju komma tomhänt till storasyster heller, som är så duktig och hjälper till enligt bästa förmåga. Så jag stickade ett par matchande vantar genom att använda samma mönster. Se nedan i dokumentet hur jag gjorde!

Hoppas att det kommer bilder senare på plaggen i användning; man vet aldrig... ;)


Inga kommentarer: