måndag 20 december 2010

God Jul!!!


Jag börjar så småningom bli uppfylld av julkänslor, vilket också syns på mig i mina senaste stickade alster! Det är inte meningen att vara en tomteluva (sådant passar min söta guddotter mycket bättre), men rött passar väldigt bra just nu - det är uppiggande så här i vintermörknet tycker jag.


Jag har stickat mössa och benvärmare enligt Novita Talvi 2010 (mönster 88), i Zettl Monte Carlo garn (köpt i lidl). Jag tycker de är underbart mjuka och varma - jag är väldigt nöjd!


Jag tyckte dock att settet behövde kompletteras av ett par vantar också, och eftersom det inte fanns ett passande mönster från början, så gjorde jag ett själv! Nöjd är jag med dem också; särskilt efter att jag sydde ihop dem med ett par andra vantar, så att mina händer hålls varma i vinterkylan!



God Jul!!

2 kommentarer:

Kerstin sa...

du en nog jättesöt du också i röd luva, och snygg helhet med benvärmare, vantar och luva! duktig flicka!!!

Anonym sa...

Vad fint du stickat! Väldigt juligt! :)
Jannika