onsdag 8 december 2010

Grattis!


Min styvsyster fyllde år redan i november (men grattis än en gång - om du läser det här!), och nu skall jag även här i bloggen visa den mössa hon hon fick i present!

Jag stickade en klassisk luva från boken Sticka mössor vantar sockor! av Ann-Mari Nilsson (2009), eftersom födelsedagsbarnet själv sagt i förbifarten (ovetandes om den kommande presenten) att hon tyckte om det mönstret. Så kan det gå; det är bäst att hålla fast vid sin åsikt - man skall inte säga sådant man inte menar (men jag tror nog det var en ärlig kommentar - hon passar ju fint i luvan!).

Om någon undrar: Nej - man måste inte gästa min blogg bara för att man får ett stickat alster av mig. Det är helt frivilligt. Men jag uppskattar bilder av plaggen i användning! Om jag sedan får lov att publicera eller inte, är upp till var och en. Så att folk inte blir rädda om de får en present av mig... ;)

tack, till födelsedagsbarnet, som gästar min blogg den här gången! :D (Hon har ju varit med förut, bl.a. eftersom hon själv är ivrig stickare.)

Inga kommentarer: