fredag 31 december 2010

Tröja till mor och dotter - pipo till far och dotter!

Jag fick i min ägo ett garn i somras, som genast fick mig att tänka på min svägerska! Precis hennes färg, tänkte jag! Så till henne stickade jag en bolero i detta garn, Zettl Sportimo. Jag stickade enligt ett novita mönster, som finns gratis på nätet här. (Dock bara på finska.) Den ser bättre ut på en på bilden här, så man får hoppas på bilder... :)

Om ni klickar på mönstret ser ni att det skall finnas dekorationer längs med, men jag tyckte den såg bättre ut utan... Hoppas min svägerska tycker lika.

Det blev till min förvåning garn över. Det är ett drygt garn, Zettl Sportimo. Så då stickade jag en tröja åt min söta guddotter, som charmade alla i sin omgivning här över julen - den sötaste lilla tomte man kan tänka sig!

Då räckte garnet inte till, så jag skarvade i med Marks & Katten Carolina.  Så tröjan blev nästan blå-vit, passande till halv-finskan. (Jag är bara inte säker på om det är blått...)

Mönstret till den här tröjan finns också gratis på nätet, den här gången på svenska, här. Järbo garn har en massa fina mönster, så jag rekommenderar verkligen att ni tittar er omkring mera på den sidan.

Slutligen, ville jag även att far och dotter skulle ha något lika, så det fick bli mössor - PIPO - som guddottern säger. Mönstret gjorde jag själv, så här:


Inga kommentarer: