måndag 10 januari 2011

Semesterinspiration!

Jag är hemma tillbaka från semester i Lappland (se tidigare inlägg) - och med hemma menar jag inte bara i södra Finland hos familjen, utan faktiskt hemma-hemma - har vaknat i egen säng i egen lägenhet - härligt!

Det har varit roligt att se något nytt, spännande & skitkul (och kallt) att åka snöskoter, fascinerande vackra snöhotell, -restauranger, -statyer och -konstverk, vackra landskap att skida i (svettigt och kallt om vartannat att skida), varierande skidspår med mer och mindre tama renar - och allmänt skönt att vara borta från vardagen. Naturligtvis också trevligt sällskap och många skratt. :)

Jag har också inspirerats av alla vackra handarbeten jag såg! Vackra färggranna mönster på mössor, tröjjor, sockor, vantar etc... Tyvärr hittade jag inte någon bok med samlade stickmönster eller motsvarande i, det hade varit en perfekt sovenir för mig själv (hittade de facto väldigt få böcker över huvudtaget!) - lyckligtvis finns internet och jag kan hitta mönster på annat sätt! Innan jag far till Lappland en annan gång skall jag sticka något lapplands-inspirerat åt mig! Här är några av de mönster jag hittat att välja av!

Alla av följande mönster kommer från DROPS, som har ett otroligt stort urval av varierande stickmönster av alla modeller, alla tjocklekar, alla stilar, alla språk... Jag rekommenderar starkt denna sida! Det enda problemet är att det finns så mycket att man inte vet var man ska titta - men ifall man vet vad man är ute efter finns sökmotorer.

Klicka på namnet för länk till mönstret. Bilderna också tagna från drops.

Väska

Hmm... Vad ska  man välja?!?

Inga kommentarer: