onsdag 23 februari 2011

Kulturell tröja



Min tröja är äntligen färdig; den ni fick tjuvtitta på i ett tidigare inlägg

Den är stickad i Zettl Sportimo garn enligt ett Novita mönster av Anna-Maija Immonen. Minns inte vilken tidning, men våren eller sommaren 2010 antagligen, mönster 54. Neulottu palmikkobolero är det i alla fall. Ja, det skulle vara en bolero. Jag tyckte om mönstret, men inte om längden - men det fina med stickning är att man anpassar plagget till hur man själv ville ha det. Ville jag ha en tröja och inte bolero, så stickade jag den helt enkelt lite längre. No problem!

Det får lov att konstateras att färgen är rätt så grann. Kanske inte en färg jag i första hand annars skulle ha valt, men jag tänker som så - att för det första blir det fint till våren (det blir vår - jag tror!), och för det andra passar det bra i Åbo nu när vi är (en av) Europas kulturhuvudstad(er) - temafärgerna tycks vara orange (och svart). Så det är en vårig kulturell tröja. :)
Jag är nöjd!

3 kommentarer:

tilda sa...

Mycket snyggt! Färgen tycker jag om, bra att våga ha lite färg!

Tina sa...

Jag gillar mönstret!! Och färgen är inte heller så tokig ;o))

Linda sa...

Tack! :D