torsdag 31 mars 2011

Vårlig grönska

I brist på naturlig grönska, får man sticka lite. Handarbete (och eller matlagning) löser alla problem; eller hur?

Som jag har väntat på att det ska bli vår så att jag får använda min vår(/höst)-rock som jag köpte i höstas! Jag tänkte den skulle passa ypperligt med mina gröna accessoarer jag stickat; en spetsbasker och en väska. Men nu har jag dock gett efter för min otålighet, accepterat att våren kommer långsamt i år (eller alltid?) när jag ser på all snö omkring mig - och mera kommer det. Därför tog jag på mig min mellan-varma vårkappa så att jag får prova min utstyrsel! Det gick så också... (Men väntar ändå på att det blir vår på riktigt, något som kanske märkts i tidigare inlägg... [1], [2])

Väskan stickade jag enligt ett drops mönster som ni hittar här, men jag minskade det dock lite (3/4 delar) eftersom jag ville ha en liten väska som passligt rymmer endast plånbok, nycklar, telefon och motsvarande små grejer; inte en stor väska som man sedan får ett behov att fylla. Sedan hjälpte mamma mig med foder och axelband (med innerfickor och allt!). Någon gång ska ja kanske själv lära mig sy på maskin...

Baskern har jag själv gjort mönstret till, och det finner ni här nedan.

Inga kommentarer: