måndag 25 april 2011

Ett genidrag!

Tänk, ibland kan man få så strålande idéer: Jag hade bananer hemma som började bli mer än lovligt bruna, och en farligt frestande mängd nutella i skafferiet (införskaffat pga namnsdagskalas, som sedan blev inhibierat). Cupcake-fantast som jag är (enkelt, fesligt, gott etc) så resulterade detta i Banan-Choklad Cupcakes!

Jag bakade helt enkelt banan-muffins enligt recept i Flera Favoriter (sid 23), och blandande glasyrsmet av lika delar nutella och naturell färskost, som jag sedan spritsade på. Mumsigt!

Mer än perfekt, för jag fick faktiskt gäster! Pappa och H hade tänkt komma till namnsdagen min, men de passade på nu istället! Härligt väder, så det passade ju bra - även om pappa menade att det var motvind, han cyklade nämligen hela vägen från Karis till Åbo - 120 km! (Om ni nån gång skulle tycka att jag inte är klok, så vet ni nu att jag har det i generna.) Det blev smink-handel i Wiklund, lunch på blanko, och lösglass vid ån. :)


Tyvärr glömde de dock att ta de extra cupcakes med hem, så jag har fått smälla i mig dom alldeles själv. En god påsk har det m.a.o. varit - också förutom mina mängder påskägg... :p Bara en cupcake har jag kvar, så ganska bra har det gått!

Inga kommentarer: