tisdag 26 april 2011

Mormorsrutor

Så har jag då också fastnat för trenden att virka mormorsrutor! Med 'trend' menar jag att mormorsrutorna syns överallt i handarbetssammanhang - jag är inte säker på om det är trendigt i resten av världen?

Det är länge sen jag virkat, men senast jag shoppade garn såg jag novitas gratis-instruktioner till att virka mormorsrutor (den finns också på nätet - här!), och sen har jag liksom sneglat på broschyren emellanåt....

Igår tänkte jag: Vilket utmärkt sätt att göra sig av med lite restgarn! Så jag satte igång... Vad roligt det är att virka igen!

Jag är inte 100 % säker på vad jag ska göra med rutorna ännu, men någon filt blir det inte! Jag tror jag vet vad jag ska göra med dem - jag ska visa sen när det är färdigt... Vill ni gissa vad det ska bli? :) Frågan är, om restgarnen räcker till...

4 kommentarer:

Kerstin sa...

jaha... här försökte jag få dej intresserad av mormorsrutor, försökte berätta om projektet Marthaförbundet ihop me bl.a Novita har.... hih, just så just så...

Linda sa...

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar "försökte få mig intresserad"? Men jag antar resultatet i tankegången är att jag kanske virkar en ruta till projektet? Det kan ja kanske göra. :) Måst kolla deadline bara...

Laura sa...

Kanske det blir en kudde. Hihi dålig fantasi :)

Linda sa...

Bra gissat, men nix, ingen kudde! :)