tisdag 10 maj 2011

Choklad hjälper!

Det är, för mig, nu omvälvande tider! Studier avslutas - jobb söks - flyttning är aktuell. Många beslut ska tas, något som för mig alltid varit svårt (även om man också vet vad man bör göra). Choklad hjälper - och det skadar inte med ett glas konjak! Om bloggen tillfälligt, på grund av ovannämnda orsaker, uppdateras mer sällan hoppas jag ni är förstående.

För tillfället är jag "fängslad" hemma pga skavsår (6 st blåsor/sår sammanlagt, så det tål att passas på, även om det samtidigt känns löjligt att stanna hemma för en sådan sak) --- jag undviker att sätta mina fötter i ett par skor, så långt som möjligt. Jag har alltid lärt mig att "man tager vad man haver" och så är fallet också nu. Hemma hittade jag 1 rad choklad (vägd till 25 g) och en öppnad burk vispgrädde. De ingredienserna tillsammans med en skvätt cointreau skapade  mig chokladdesserten i bilden, ledd av receptet i Flera Favoriter sid 53.

Ahh. Jag upprepar mig: Choklad hjälper - och det skadar inte med ett glas konjak!

Distraktion, och avkoppling framför allt, är också välkommet. Jag har nyss läst ut Linda, som i Lindamordet av GW Persson ("personligen" bekant från programmet Efterlyst på Sveriges TV3), spännande förstår ni, och med tanke på namnet var det kanske inte helt konstigt att jag fastnade för titeln...
Nu ska jag jag snart börja läsa på  The Friday Night Knitting Club av Kate Jacobs, högst lämplig på denna blogg med tanke på att ämnet här är handarbete, bl.a.. Jag har hört av min mor, som också nämnde att den finska översättningen är minst sagt har brister (varför vi båda föredrar den engelska versionen), att den ska vara väldigt intressant, rolig och lätt att förknippa med eget liv. Jag tycker mord är väldigt intressant, så länge det är fiktivt, men jag ser fram emot att läsa något annat nu. :)

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Du får gärna skriva en liten recension av boken sedan när du läst klart den! *nyfiken* :)

Linda sa...

Det skall väl inte vara omöjligt! Jag har en ledig sommar framför mig så! :) Jag lovar inte, men, eftersom du fråga så... Mycket möjligt! :D