lördag 14 maj 2011

Den sista måltiden!

Våra dagar är räknade, och det var nu därför dags för den sista måltiden...
...eftersom det nu är dags att lämna Åbo!

Som jag skrev i inlägget innan - det är omvälvande tider: slutet på studier (äntligen), början (fortsättning?) på min karriär, miljöombyte... Jag skall fatta mig kort: Jag tar ut min examen i sommar -> jag har fått jobb -> jag flyttar tillbaka till min hemstad!

På grund av en del orsaker, har vi redan varit tvungna att börja flytten och lever nu med flyttlådor. På grund av andra orsaker, blir inte flytten klar förrän mitten på juni. Så, vi kommer nu i ca 1 månad att bo "överallt och ingenstans". Det torde innebära att det åtminstone blir paus med mat-inläggen på bloggen: man behöver ett kök för att kunna baka/laga mat. Eventuellt så hittar jag ändå att hörn att sticka i... :)

Idag har vi, troligen, lagat mat för sista gången i Åbo. Det blev Wallenbergare, inspirerat av programmet Landgång Australien, Germans (kockens) recept hittar ni här. (Det var alltså det receptet vi också använde oss av.) Det står inte i receptet att de skulle paneras, men så gjorde han i programet - följaktligen gjorde vi också så. Den här gången åt vi nypotatis till, men nästa gång skall vi äta mer "klassiskt" med mos eller pressad potatis, är tanken.

Jag har också bakat semlor idag, enligt "använd-vad-som-finns-i-skåpen-så-slipper-du-bära-i-flytten"-metoden (ingen bild). Nästa gång jag bakar, så blir det (antagligen) i mitt nya kök! Ahh!


Eventuellt inga eller glest med inlägg nu på ett tag alltså - men jag hoppas ni tycker det är värt att vänta! Men det kan ju hända jag stickar och lyckas fota ändå, läser ut boken (The Friday Night Knitting Club) jag påbörjat och berättar om den, eller dylikt, så man vet inte om jag kan låta bli och blogga, i alla fall. Den som väntar får se (den som kollar får se?)!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med flytten! Säg till om du / ni behöver hjälp!! Sista måltiden ser smaskig ut!! Kram Gumor

*Jenny* sa...

Här händer det saker... Hörde om både lägenheten och jobbet. Grattis! :)

Linda sa...

Tack! Jaa, det är spännande! Specifikt flytten i sig är väl inte så skoj precis, men det mesta som det innebär - det är positivt! :)

Jepp, gumor, vi ska säga till om vi behöv hjälp. För tillfället ser vi ut ti ha allt under kontroll. O ni har ju annan flytt att hjälpa till med också! :)

Anonym sa...

Lycka till med flytten och allt! :)