torsdag 9 juni 2011

Home Sweet Home

Slut på bloggtorka (dock inte på sommartorka, här är svettigt så det förslår [men svalare än förra lägenheten vår i Åbo, så jag är nöjd]) - jag har flyttat färdigt och är redo att börja mitt nya liv: som lärare (vilket inleds, härligt nog, med sommarlov) i min ny-gamla hemstad som numera går under namnet Raseborg - så var det inte sist jag bodde här, för 7 år sedan.

Jag ska visserligen jobba lite också (förbereda mig, snarast), men jag har redan flera blogginlägg i åtanke, nu när jag kan igen: om vad jag stickat på sistone, lite berätta om Sverige-resan jag gjort nyligen kanske, etc...

Men nu först: Jag har flyttat = jag har nytt kök = köket har invigts. Inte bara kök, förresten, vi har GRILL nu, på vår TERASS!

Köket finns på bild här till höger. Köksinredningen är i äldsta laget, mera utrymme behövs ALLTID (hur stort man än har det), men jag tycker allmänt sett det är mysigt och bra planerat. Här ska jag nog trivas, ser så fram emot att baka nåt...

Laga mat har jag redan gjort:
Måltid nr 1: Köttbullar och pasta med pepparsås
Måltid nr 2: Kyckling och tomatsalsa med nypoatis (enligt recept ur Flera Favoriter sid 124)
Måltid nr 3: Kyckling och tomatsalsa med stekt potatis (rester från måltid nr 2), och pastasallad (rester från måltid nr 1) - GRILLAT!
(halvfabrikat som vi slängde i oss i flytt-rusningen ignorerat)

Det är riktigt trevligt att kunna laga mat och äta ute - men det gäller att passa på, vi har sol största delen av dagen, men om man äter tidigt så... :) 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

så trevligt det ser ut! good for you! =o)
.... o nu kan du inte retas längre o säga att kom bara hit om du vill smaka.... för nu KAN jag komma snabbt o behändigt...

Linda sa...

Jag får väl testa dig nåt varv, och se om du faktiskt kommer! :p