måndag 19 september 2011

Söndagsmiddag!





Vi hade fint besök på söndagen, så då måste man bjuda på fin mat också (och hoppas på att den dessutom är god ;) ). Jag visste att jag ville något av gris, och då kom svärmor med det här förslaget: Gris med äpple; grisytterfilé som skurits upp, fyllts med äpple, lök och senap och sedan rullas ihop som en rulltårta (bryns först och sedan i ugnen 1h).

Av åtgången att döma så smakade det väl! :) Själv var jag särskilt förtjust i såsen, gjord på spadet och lite grädde...




Ingen söndagsmiddag utan efterrätt: Jag gjorde en kaka inspirerat av receptet för kladdkaka med banan, men istället för banan använde jag röda vinbär = rödvinbärskladdkaka (gjorde lite andra ändringar också, borde göra om och skriva upp, för det var supergott)! Kakan kanske inte ser  mycket ut för världen, men skenet kan bedra - den kakan kan rädda vilken dag som helst, jag lovar!

Så, jag kan inget annat än konstatera att det var en god söndag, bokstavligt talat, och en skön helg allmänt sett. Jag uppskattar helgerna så mycket mera nu för tiden! Hur det nu kan komma sig! ;)

Idag, idag är det måndag. Igen. Hmpf.

Inga kommentarer: