söndag 25 september 2011

Tiden bara går och går....


..även nu i vårt arbetsrum, då jag har hittat ett urverk till klockan jag berättade om tidigare. I love Turku!!! (= jag hittade urverket där)Åh, vad jag längtade tillbaka när jag gick omkring i Åbo förra helgen... Inga bekymmer, bara en härlig dag spenderad i butiker - lite matpauser, besök till nyinflyttade Åbo-bor som har studietiden framför sig ännu... Vad kan vara bättre? Ja, det skulle vara ekonomiska bekymmer isf...

Dom hade torg vid domkyrkan också. :) Härligt alltså!
Ja, inget fel på Raseborg heller, där har det ju varit marknad den här helgen dessutom. (Den har jag tyvärr inget foto på.) Men... Inte är det ju samma sak dock... Men jo, fördelar finns det med att bo här också, helt andra fördelar dock, så man kan ju ändå längta tillbaka... 
Skulle jag fortfarande bott i Åbo hade jag ju kanske sett svenska kronprinsparet den här veckan t.o.m.!!

1 kommentar:

Kerstin sa...

hmm.... är det bra med ekonomiska bekymmer?