lördag 29 oktober 2011

Marmelad!




Blogginläggen har glesnat igen - men problemet är inte material - utan snarare tidsbrist! (Knappast ett unikt dilemma...) Så här kommer det första av dem jag har "på lager":

I sommar, när jag hade mera tid, stickade jag färdigt den här klänningen, och nu äntligen har jag faktiskt använt den också! (Vad är det för poäng att sticka om man inte kommer till användning?)

Mönstret, som kommer från Novita, finns gratis på nätet här, men istället för 7 bröder som föreslås i mönstret, har jag använt mig av Sublime Cashmere Merino Silk DK, för att klänningen ska bli lättare, svalare och mjukare. Färgen heter Marmelade! :D (Vad härligt - min marmeladklänning!) På så sätt kan klänningen användas så väl när det är svalare (med leggings och långärmat under), och som på bilden. Perfekt - än en gång är jag riktigt nöjd!

Klänningen har många fina detaljer....

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Himla fin, men fasiken mönstret var ju på finska! :(

Linda sa...

Tack - (eller tackar för Novitas del?)

Mönstret är ju inte så förskräckligt långt, så om du är ivrig och har tålamod kan jag nog översätta det till svenska åt dig?
Säg isf gärna vilken storlek, så behöv jag inte bry mig om alla siffror. (Vartalon ympärys = kroppens omkrets, mekon pituus = klänningens längd, hihan sisäpituus = ärmens inre längd.)