söndag 18 december 2011

Det är helt huippu!

"huippu" = finska för "höjd", "topp", "stjärna" (kollade för säkerhetsskull här), men används också i Finlandssvenska.

Jag tror inte så många av mina bloggläsare också följt med "Suomen huippumalli haussa" (Finlands top model)? Men det är tydligen ett avsnitt man borde ha sett - Huippumalli haussa har nämligen samarbetat med novita - som åtminstone för mig är känt för att de tillverkar garn och ger ut en (jätte bra) sticktidning! Modellerna använde sig nämligen av novitas stickade plagg vid en fotografering!

Här ser ni bilder från Huippumalli haussa 's sida på nelonen.

Här har ni mönstren till accessoarerna på novitas sida. (I menyn till höger kan man klicka på "huippumali haussa" - där under finns mönstren för vart och ett av plaggen.)

"Toteuta itse SUPERhelpot HUIPPUMALLI HAUSSA -asusteet" - Förverkliga själv de SUPERenkla TOP MODEL -accessoarerna", ja - det verkar nog superenkelt! :) Bara att sätta igång, och vips - så ser man ut som en modell!

Jag bifogade bild på det supermodell-plagg jag helst skulle göra, om jag skulle göra något av dem. (källa)

Inga kommentarer: