onsdag 28 december 2011

Julens godheter

...äro många - årets nyhet var Äpple med pepparkakskross, som vi åt till efterrätt på julaftonen. Receptet hittar ni här. Ett perfekt slut på julmåtiden - syrligt & fräscht men ändå med jultoner! (Dock inte så juligt att man inte kan äta det annars - typ i juli [haha].)



Som om det inte var nog med godsaker på julen - så firas det ju också födelsedagar! Att fylla år på juldagen är kanske inte alltid så kul - men jag har två goda vänner som gör det! Jag passade på att baka och sjunga (fick med de andra i kör - tack och lov) för ett av födelsedagsbarnen på vår juldags-pokerkväll. (Gratulerade dock båda - grattis igen ifall ni tittar!) Bakverket bestod av pepparkaksmudcake (från tidigare inlägg) i födelsedagstappning.


Hon fyllde nog mera än 4 år, men försökte minska brandrisken något! :P
PS! Jag kom andra i pokern! :) 
En annan hit detta år var min batatlåda, som det här året bjöds på lite här och där - ja alla ställen vart vi var i jul och lite till - så det är inte illa! Som jag förstod var alla förtjusta, så det var ju jätte kul - så här i jul! :) Vill ni också pröva på min batatlåda så har jag faktiskt publicerat receptet på bloggen i ett tidigare skede - jag har ingen bild från i år, men ni hittar både recept och bild här.

Inga kommentarer: