söndag 29 januari 2012

Fin utanpå och in


Det är en vecka sedan 50-tals festen (som jag berättade om i ett tidigare inlägg), men jag lever kvar på 50-talet ännu (det var ju ett vackert decennium - eller ska vi säga ett decennium då skönhet uppskattades) och skall utnyttja detta för ännu ett inlägg.

Inte nog med att jag hade en vacker klänning och en läcker tröja - jag var fin när jag for till festen också, i en äkta päls (min sambos farmors gamla som jag fick låna), och så hade jag stickat en väska till (förutom tröjan). Som vanligt sydde mamma min i foder (tack till tusen) och dessutom en skopåse av det överblivna tyget, så jag skulle tycka att alla detaljer var på sin plats! :)

Fotot på mig i pälsen är kanske inte strålande...
Men nedan får ni mönstret till väskan (som jag då alltså gjort själv):

Inga kommentarer: