söndag 8 januari 2012

Mera marmelad!



Näst-sista projektet år 2011 (inte i stick- utan i blogg-ordning) är mina orange spetssockor, stickade i rest-garner efter min "Marmelad klänning" (dvs Sublime Cashmere Merino Silk DK- så resultatet är kanske marmeladsockor?

Det har kanske inte varit mycket till vinter hittills i år, tills idag då det är -10 grader ute, men trots det fryser jag alltid om fötterna! Alltså behöv jag sockor som matchar till mina kläder, också klänningen - min bolero går ju också i orange så kanske de passar till där också?

Jag valde ett mönster (mönster R "Punaiset pitsisukat" s 68) ur Novitas Sukkalehti, som jag varmt rekommenderar för alla stickare som kan finska! Där finns jätte många fina, vackra, roliga mönster - för alla smaker! Och den kostar dessutom bara 4,90 euro, så man får verkligen valuta för pengarna...

Inga kommentarer: