tisdag 28 februari 2012

Mera Sverige-inspirerat

En uppiggande resa bort från vardagen drar man energi länge av - och blogginlägg! Ni har sett hur vi firade Lindas födelsedag [1], [2], ni har (förmodligen) glatt er åt att se Katten Ellen och Katten Jansson med Lillebror. Nu är jag hemma i mitt kök igen, men delar av Sverige följde med... 

Som bekant fick vi en baguettplåt till julklapp. Mitt enda klagomål var då att den var för liten - bara hälften av bröddegen av 1 påse jäst rymdes däri. Därför följde ytterligare en baguettplåt med hem i resväskan. Dessutom två stycken små brickor, av vilken en syns i bilden. Bilden på den här brickan passade min båtälskande sambo tyckte jag - vilken bild jag har på min får ni se i ett annat inlägg! :) Och de passar utmärkt att servera bl.a. batong på, naturligtvis.

Téet ni ser på bilden är dock inte från Sverige. Medan jag och mamma var till Sverige var far min till Estland, och styvmor och -syster till England! Det är alltså äkta engelskt té (om sådant finns?) - ett romantiskt sådant dessutom, eftersom det är Sweet Heart China Leaf Tea, gjort för mysiga stunder. ;) Det tackar vi för!

...och det är vad jag handlande / fick hem med till köket från resan (resorna?)............

Inga kommentarer: