tisdag 7 februari 2012

Runeberg kom och for...

...Runebergsdagen alltså, 5:e februari. Tur jag påminde er i förväg med min kalender! ;) Men ni ska i alla fall få se mina Runebergstårtor, så här i efterskott.


Hembakta, naturligtvis. Recept hittar ni i Flera Favoriter, sid 142.
... Jag antar i alla fall att det är det receptet mamma använde sig av, eftersom jag fått det av henne! ;)
Jag hade all avsikt att baka själv, men vad säger man när man tittar in och ser en plåt full av Runebergstårtor, och blir erbjuden att ta med sig en burk hem? "Tack & Mums" är svaret!

Bonusbild - den som väntar på något gott väntar aldrig för länge:


Väntade och väntade på att min amaryllis skulle slå ut. Julen kom och gick. Nyåret kom och gick. Trettondagen kom och gick, liksom tjugondag Knut. Men så där lagom till Runeberg, så! Och visst blev den ståtlig, sen till slut?

Inga kommentarer: