lördag 3 mars 2012

Varmt om öronen


Vi har ett härligt lördagsväder här i Raseborg för tillfället - men det är kallare än det ser ut! Det är lätt att drömma om våren när man ser hur solen skiner, men när man känner hur vinden viner vid öronen och halkar på den förbaskade isen (som finns ÖVERALLT, med och utan gropar), så inser man - att jo-visst; jag behöv ännu en vintermössa! :)

Jag tyckte att Ellens öronlappsmössa verkade så varm och skön (hoppas den fått tillfälle att värma hennes öron, men nu har hon ju dessutom fått en till, katt-variant, som verkar mer populär [bra så!]), så jag ville pröva på en till mig själv också, och använde mig då av "överblivet" väsk-garn (ni ser väskan på bilden).

Inspiration till mössan var detta drops-mönster, men jag följde inte exakt, för trots att garntjockleken var motsvarande, så var det inte riktigt samma... Ja, ni ser ju på bilderna att min mössa inte alls liknar orginalet - men det är ju det som är så kul med stickning; att jag får vara originell! ;)

...men nu önskar jag mig nog snart att sticka en vårmössa kanske, så skall lämna in en beställning till vädergudarna....

3 kommentarer:

Hedvig sa...

Mysmössa! Men oj så mycket snö ni har kvar! :)

Linda sa...

Tjaa... Fotot är visserligen taget för några veckor sedan, men efter att ha varit i Sverige (Karlstad) på besök på sportlovet (= förra veckan), så kan jag säga att vi har betydligt mycket mera snö här än vad det fanns där i alla fall! Här är nog fortfarande riktigt vinter med höga snödrivor över allt. Som sagt - jag behövde en vintermössa till! :)

Kerstin sa...

ja vi har nog mer snö nu än när fotot togs egentligen, även om de senaste dagarnas sol har gjort att drivorna sjunkit ihop en aning. Men mycket snö finns det nog ett bra tag ännu