torsdag 3 maj 2012

Tote Couture

1:a maj på morgonen. Telefonen ringer. Jag hann tänka att det var ett fall av "Mammor: Can't live with them" (se föregående inlägg) eftersom jag (nästan) aldrig hinner svara i telefonen då! (Det ska gå undan...) Men, det visade sig vara ett solklart fall av "Can't live without them" eftersom jag strax efteråt hittade en plastpåse fylld med detta hängande på mitt dörrhandtag:
Pinfärska bullar och en tidning. Det tog inte många sekunder innan bullarna var slut inte...
Sååå gott med varma bullar!

Sedan ringer telefonen på nytt. Den här gången blev vi bjudna på lunch i Fagervik, följt av glass ute vid vattnet! Kan det bli bättre? ...jag passar på att fotografera (och bli fotograferad med) mitt senaste stickprojekt...


"Tote Couture" ur Simply Knitting - det numret som innehöll mina "15 minutes of fame" som jag berättat om tidigare. Som jag då nämnde, följde det med ett väskhandtag som extra gåva, och mönster på flera frestande väskor... 

Det som är extra kul med den här väskan, är att jag gjort allting själv. Det första jag sytt åt mig själv på min nya symaskin! Sömmarna granskade och godkända! ;) Med innerficka och allt! Väldigt nöjd!

Väskan känns på ett sätt lite "slapp" - den tappar formen något redan när man har plånbok och kalender eller dylikt i den... Men, alla väskor behöv ju inte vara så stela och sofistikerade - detta är min (färg)glada hippi-väska! :) 


Garnet, Austermann Step 6, gör att väskan blir olika på båda sidor!

Inga kommentarer: