torsdag 7 juni 2012

Gurkmania!

Har det någonsin hänt er, att ni köper hem  något ni tycker är gott, t.ex. gurka, och sen kommer ni hem och det visar sig att ni har typ 4 gurkor i kylskåpet för ni har gjort samma sak några dagar i rad? Hur det nu än har gått till, har jag för tillfället ett stort lager grönsaker, rotfrukter, mjölk, smör och jäst i kylskåpet. Allt skall användas naturligtvis, inget slöseri om det bara kan undvikas! Med tanke på mjölk, smör och jäst förutspår jag bak inom en nära framtid, men nu först har jag tacklat rotfrukter och gurka:

Det blev Ugnsrostade Rotfrukter, (egenhändigt marinerad) Kycklingfilé, Tsatsiki och Fetasallad! (= gurka x 2!) Riktigt smakligt blev detta, kan jag meddela. Rotfrukter i ugn är sååå gott! :)

...dessutom försökte jag "leva som jag lär", hälsokunskapslärare som jag (också) är, och (för en gångs skull) följa tallriksmodellen! Med tanke på att det är grönsaker också bland potatisen, tycker jag att jag lyckades. :) (OK, så jag åt inte bröd till måltiden, men väl under dagens lopp nog...)

Inga kommentarer: