onsdag 6 juni 2012

Herr Nilsson är sen...

Den här gången har jag helt tydligt inte visat lika många inlägg efter min Sverige-resa som jag brukar. Vi reste dit i mitten på maj - när jag kom tillbaka återstod slut-stressen inför skolavslutningen (= provrättas och mera provrättas bl.a.); det är väl det jag skyller på...

Men visst vill ni ju se gudungens födelsedagspresenter, egenhändigt gjorda som vanligt? Året innan fick hon ju en Pippi-tavla, och i år fick hon - tadaa tadaa:


...en Herr Nilsson -tavla! :) Den föll i smaken, så frågan är väl när hon får Lilla gubben, så är serien komplett!

Mindre populär var den andra presenten, en väska jag sydde för att öva sy på symaskin - det första jag sytt på symaskin de facto. Bra med olika figurer så fick jag öva olika stygn, att svänga etc... "Mamma, jag tycker inte om den där" sa Ellen... Trots E'et jag lagt till, eftersom jag vet att det är hennes favoritbokstav... Nåja, hon är ju inte dum, ungen, som väl förstod det var ett test-projekt. Tur jag lagt ett paket med Herr Nilsson inne i väskan.

En bild på huvudpersonen, naturligtvis, när hon blåser ut sina tre ljus!
Stora damen! :)



Inga kommentarer: