lördag 28 juli 2012

Ett år äldre igen



Ingen förutom guddottern vågar längre säga hur gammal jag blir... Och hon är det också som hjälper mig skära upp kakan (ungefär som ifjol)! Det blev lyckat födelsedagsfiras på torsdagen, då guddottern underhöll, och brorsonen charmade! Förhoppningsvis hade alla gäster trevligt, och hittade något som smakade. :)

Jag var så distraherad av allt charmande, underhållande, prat & skratt, att jag för en gångs skull fick fotografera mina bakverk först efter kalasets slut. Detta är vad som då återstod:

Av någon anledning blev det inte sju sorters kakor - utan bara 6:
1) hallongrottor (se motsvarande recept här eller Lindas favoritrecept)
2) havreflarn (se motsvarande recept här eller Lindas favoritrecept)
3) Pumperniklar (se i Lindas favoritrecept)
4) Rabarber-vitchoklad cupcakes (se tidigare inlägg här, och recept här)
5) bullar (se motsvarande recept här eller Lindas favoritreceot & Flera favoriter)
6) Jordgubbsgräddkaka (komponerad efterhand)




Inga kommentarer: