fredag 20 juli 2012

National Pleasure


Det har varit mängder av patriotiska mönster i Simply Knitting de senaste numren pga "The Diamond Jubliee" då Drottning Elizabeth II firar 60 år på tronen. Speciellt som lärare i engelska kan man ju inte låta bli att inspireras, och utav det stora urvalet fosterländska mönster valde jag National Pleasure ur Simply Knitting nr 95 (bilaga "Cool Knittania") - vilket är ett mönster på en dyna med Union Jack -motiv.

Dynan blev en födelsedagspresent åt min syster, som ska påbörja studier i Storbritannien i höst! För att framhäva även min egen nationella stolthet - och ifall hon får hemlängtan ibland, stickade jag den finska flaggan på andra sidan! Tanken är att hon kan svänga dynan beroende på humör! :) För att den lätt ska rymmas med i (den antagligen begränsade) packningen, sydde jag den (själv - tjoho!) som ett dynfodral, istället för en färdigt fylld dyna! 

Grattis Hanna! Och lycka till med studierna!

Inga kommentarer: