fredag 10 augusti 2012

Det lilla extra

Jag bjöd på Italiensk Zucchinipasta, för att bevisa att något så enkelt,
faktiskt kan vara så gott.
Jag lyckades, vill jag påstå! :)

Jag njuter som bäst av de sista sommarlovsdagarna innan det igen är dags för nya utmaningar. De flesta verkar ju tro att lärarna är lediga hela sommaren, istället för att inse att det egentligen kräver mera disciplin att faktiskt få något gjort utan fasta tider - det är ju en hel del som ska göras också på sommaren, mycket att läsa, förbereda, planera... Jag vet inte om jag ska vara stolt över vad jag åstadkommit, eller gräma mig över att jag inte gjort mera. Det visar sig snart, bara att hålla tummarna att jag gjort tillräckligt. Men åtminstone är jag glad över de dagar jag njutit.

Som här i veckan när systern kom besök. Det är det lilla extra i vardagen som ger energi. Många glada skratt över lunchen. Ett glas vin mitt på dagen. Delade upplevelser & minnen. Förståelse. Högt flygande framtidsplaner. Och naturligtvis - choklad! :)

Till efterrätt blev det chokladmousse i chokladskålar, inspirerat av vad jag gjort en gång tidigare.
Skålarna skapade jag genom att pensla silikonformar med smält choklad och ställa i kylen för att stelna.
Chokladmoussen gjorde jag enligt recept i Flera Favoriter.
Hjärtanen gjorde jag genom att spritsa ut figurer på bakplåtspapper och ställa i kylen för att svalna.

Mums!

Inga kommentarer: