måndag 13 augusti 2012

My left feels right

...som någon klok människa sa (vänsterhänta är ju lite klokare än alla andra.... ;) - klicka här för att läsa varför enligt Dr Oz på Oprah)

Grattis på vänsterhäntas dag! :)

Passligt nog köpte jag igår något på Augustimarknaden i Karis (12.8) som jag inte ens visste att jag behövde: En vänsterhänt stekgaffel! Snäll som jag var köpte jag även en högerhänt till sambon, så behöv vi inte strida.... :) (Sleven kan vi båda använda, antar jag...)

Ärligt sagt... Visst finns det saker vänsterhänta måste anpassa sig till: det är jobbigt att skriva med blyerts då handen blir sotig eftersom den far direkt över det skrivna (att klistra fast en post-it lapp på handen fungerar för mig), konservöppnare och dylikt kan vara svåra eftersom man inte vet hur man ska skriva, taggarna är ofta på fel sida på kakspadar, slevar kan vara anpassade att bara hälla från ena sidan och då förstås oftast höger... Men jag visste inte att jag behövde en stekspade som lutar lite åt vänster så den skall passa perfekt i min hand. Men okej! Det skall bli en fröjd att steka nästa gång! :)


Här lite bilder från Augustimarknaden:



Inga kommentarer: