tisdag 11 september 2012

Jobb ur alla vinklar

Bokstäverna broderade jag på i efterhand.
Broderi är inte min favoritsyssla, men ibland så.
Det var det värt iaf, resultatet är rätt så bra! :)
Eller?
Ni har garanterat märkt att inläggen glesnat på sistone. Jepp, jag är tillbaka på jobb. Med råge. 
(Lite flunssa där till, och energin räcker inte till för allt...)

Men jobbet innebär inte bara färre handarbetsprojekt, det innebär nya utmaningar också på det området! (Tidigare har jag ju stickat sockor till två kollergor [1] [2].)

Jag fick nämligen förfrågan att sticka benvärmare med bokstäverna "FCB" på, inspirerat av ett fotbollslag, av en kollegas flicka. Och visst, det var ju en spännande uppgift. Inspirerat av det fina mönstret hon gav mig, gjorde jag dessa benvärmare. :)

Finaste mönstret jag någonsin fått,
försökte följa så noggrant jag kunde. :)

Inga kommentarer: