lördag 20 oktober 2012

Accessoarer

Min envisa tröja (med påsärmar) har fått accessoarer gjorda av det överblivna garnet (Drops Cotton Viscose), två olika sorter de facto.

För det första har jag stickat ett armband! Idén till detta armband fick jag via Simply Knitting, nämligen det HÄR armbandet (här är ytterligare ett motsvarande mönster), men jag måste erkänna att jag aldrig läste mönstret. Jag såg på bilden, och stickade - och svårare än så är det inte! :) Jag är helt nöjd med resultatet, även om jag inte är van med så "klumpiga" armband, det är lite opraktiskt ibland... Men helt snyggt!

Dessutom har jag stickat pulsvärmare. Sådana ska jag sticka fler av, eftersom jag har hört hur mycket de kan värma fast de är så små - och jag har alltid frusna händer! Vantar kan man ju inte ha på, hur skall jag då skriva på tavlan, på datorn, och allt vad jag nu gör på jobbet... Men pulsvärmare kan jag alltid ha på, och de är utmärkta restgarns projekt! Dessutom är jag faktiskt hittills benägen att hålla med om att de värmer mina frusna händer! Jag ska testa vidare i höst och vinter!

Jag gjorde mitt eget mönster, som ni ser nedan, och även här inspirerades jag av Simply Knitting eftersom jag använde mig av bården de hade mönster till i nr 90. Och så plockade jag ihop lite andra mönster-idéer, och - ja, ni ser som sagt resultatet nedan! :)

Inga kommentarer: