tisdag 30 oktober 2012

Daaa-aa!!

Jag har till och med använt samma skål som bilden i receptet!
Har samma färgs skål dessutom, men noterade inte detta i tid. :)
(Foto på brödet blev inte lika bra, men som sagt, gott.)
I bl.a. pirkka-tidningarna brukar det stå "Läsarnas tips", var man om man har tur kan få sig en slant till belöning för att man nämner en eller annan självklarthet. (Jag antar att poängen är att det inte är självklarheter för alla...) Senast jag bläddrade stod det något i stil med att "Släng inte bananerna när de börjar bli gamla, mosa dem och smaksätt muffins!" Det var då jag använda mig av samma exklamation som ni nu ser i rubriken...

Lydig som jag är, lät jag sedan inte bananerna bli gamla, och som en liten extra twist gjorde jag inte heller muffins av dem, utan jag använde mig av ett pirkkarecept och gjorde "Banan- och chokladfrestelse med ingefära". Det såg inte mycket ut för världen, men var supergott, så jag kan varmt rekommendera receptet! Receptet hittar ni här när ni bläddrar framåt till sidan 19. Vi har även provat på receptet för "Snabba havretunnbröd med surmjölk" (men med fil istället för surmjölk) på samma sida, som är lika gott och enkelt som det är snabbt! Superbra kvällsmål!

Så, jag ska sprida budskapet: Släng inte era bananer utan ät upp dem, i muffins-, choklad- eller annan form! (Daaaa-aaa!)




2 kommentarer:

Hedvig sa...

Bra tips för mig som är något av en bananfascist. Helst ska de vara gröna för att falla mig i smaken... ;)

Linda sa...

...och just som jag läste din kommentar, åt jag en banan som hunnit bli rätt så brun... ;)
Gula är förstås bäst, och tänk - gröna föredrar jag inte om jag får välja. Så olika det kan va...