onsdag 5 december 2012

Vinterblommor



Frisyren här är en rosett, gjord enligt instruktioner i den här videon.


Jag har också förut haft blommor i mitt hår, men så här i kyligare tider är det andra varianter av blommor som gäller. Oftast föredrar jag att ha mössa på när det är kallt - det är ett (av oändligt många) tecken på att jag börjar bli gammal. I mitt senaste inlägg ser ni ju t.ex. min eleganta hatt som jag är mycket förtjust i.

Men, som ni också vet, gillar jag också att forma olika frisyrer av mitt hår, och då passar det sig inte alltid med mössa (beroende på håruppsättning). Därför kan ett pannband vara en ypperlig variant! Det ger i alla fall lite värme till öronen! Detta mitt första pannband dekorerade jag med en Irish Rose som ni hittar mönster på här. I övrigt är detta pannband så fundamentalt man bara kan tänka sig: några varv resår (rundstickning), några varv mossstickning, resår igen och så blomman som dekor. Tadaa!

Här bär jag pannbandet tillsammans med capen, som är stickad i samma garn, dvs Natura Laurin Villalanka. (Samma garn och färg som brorsonens väst dessutom.)

Inga kommentarer: