fredag 1 februari 2013

Tapeter på tapeten!

Jag har ju ett flertal gånger gett vinkar här på bloggen att vi är mitt uppe i ett husbygge (här t.ex.)! Det är spännande så det förslår, jag är ivrig så tusan - och arbetet kunde inte gå fort nog. Dock går det framåt hela tiden, och vi har nu kommit så långt att det är dags att välja tapeter. (Därför är tapeter "på tapeten" - uttryck är så skoj.)

Vi hade några tapetprov till huset för att "prova", och fann ganska snabbt vårt val i en rätt så diskret och ljus tapet, som vi ändå tycker ger en lyxig touch. Och vad gör man då med tapetproven när de inte längre behövs i det syftet? Slänger? Naturligtvis inte, jag har ju sett på Jul med Ernst där han lagade lådor att servera godis/bakverk i av tapeter! (Vilket avsnitt det var minns jag ej.) Vilket bra sätt att visa upp vilken tapet vi valt för familjen!

jag gjorde en låda. Naturligtvis behövdes även kex att sätta i lådan, då bakade jag Grahamskex med sesamfrön från Bonniers Kokbok (2002) (i länken en senare utgåva) - detta var ännu i januari då sötsaker var strängt förbjudet! (Idag är det dock 1:a februari - hahaaa!) Perfekt! Kexen var ett utmärkt snacks med lite färskost på.

Inga kommentarer: