söndag 24 mars 2013

Dags att ta sig i kragen


En glad Ellen till vänster med sin far (= min bror), och till höger lagar hon kaka,
åt mamma tror jag visst...
Löskragar tycks vara väldigt trendigt, och min vana trogen "kan jag själv" och har därför inte köpt någon - däremot har jag virkat - en såg ni redan i ett tidigare inlägg, och här ser ni en annan super-enkel variant! Att säga att den blir färdig på en kväll är en överdrift...

Mönstret "Crochet Peter Pan Collar" får man ner gratis via ravelry och kan lätt varieras genom olika färgval, olika storlekar etc...

Jag har som ni ser gjort två stycken, båda i Novita Miami, den rosa, lite mindre kragen, skickade jag till min prinsesslika guddotter!

Jag virkade även en vit krage till mig själv, som jag har bär tillsammans med matchande "Royal Earrings" - även det mönstret hittar ni via ravelry, eller direktlänk här om så önskas. Lite å större sidan, men samtidigt väldigt fina ändå!

Frisyren här  är en "hollänsk fläta" har jag lärt mig (motsatsen till fransk fläta?), som slutar i en blomma. Påminner väldigt mycket om den här videon av Lilith Moon.

...tydligare bild på örhängena....


Inga kommentarer: