söndag 31 mars 2013

Glad Påsk!

Först av allt önskar jag er alla GLAD PÅSK! Det är så härligt med vår, skönt med ledighet, roligt att pyssla i köket, gott med chokladägg, ljuvligt med promenader i lite tunnare kläder (nödvändigt efter alla chokladägg) - och framför allt är det fantastiskt att ha de 216 studentexamensuppsatserna rättade (pust!)!



Jag har prövat på både det ena och det andra nya receptet på sistone. Bl.a. har jag för första gången bakat glutenfritt. Degen ville inte riktigt som jag, men det smakade bra! Enda skillnaden var att osthornen blev ostbollar istället, och det är väl inte så farligt? Dessa ost-bollar bjöd jag på på förra onsdagens Stick-ti-Karis -träff! ...som ni ser var det inte det enda goda som fanns tillgängligt....





Påsklovet inleddes sedan men Nachos Supreme. En (för oss) ny variant på tex-mex i all sin smakfulla enkelhet.

Vi har åter inspirerats av samma blogg som vi läste om den goda avokadopastan på, här hittar ni även recept till nachos supreme.




Påskmat har förstås också stått på menyn denna helg. Eftersom alla inte är lika förtjusta i lamm (...) så brukar det bli kokta ägg, skinka och lite småplock. Gott det också - jag är personligen väldigt förtjust i skinka och korv... Yum! Dessa korvar var för övrigt köpta på matmarknaden i Fiskars för ett tag sen. Men någon påsk snart skall jag nog laga lamm, och bjuda in någon som äter det...

Vad äter ni till påsken?





Kaninsemlor har blivit något av en tradition, här ser ni några av årets kaniner. Instruktioner hur man gör (och bättre bild?) hittar ni i ett tidigare blogginlägg.






Sist, men absolut inte minst - speciellt inte om man ser till mängden som ätits, är chokladägg! Här tillsammans med ett glas vin - och ja, jag handarbetar även detta lov. Surprise!


...och än är lovet inte slut, undrar vad det kan bli för smaskens till.....

Inga kommentarer: