lördag 6 april 2013

Hornigt fredagsmys!




Jag lyckades kanske inte med osthorn sist jag prövade, men den här gången blev de fina - om jag får säga det själv! Som sagt var de väldigt goda sist också, dock ej särskilt vackra - och absolut inte hornformade - däremot var de glutenfria till skillnad från de här.

Nu prövade jag på ett pirkka-recept (läs det på finska här), men frångick så mycket att jag blandade fyllningen med ett uppvispat ägg (så att den håller ihop bättre), lämnade bort paprikan och dekorerade med linfrön (man tager vad man haver).

Det blev det "lilla extra" till fredagsmyset! ...och det blev över till lördag också, för den delen!

PS! Finns ytterligare ett recept på osthorn, i Flera Favoriter sid 70! De är gjorde på färskjäst istället för torrjäst, och smör används istället för olja, för att nämna några skillnader.... Något "bastantare", men det är ju en smaksak vad man föredrar. Allt är gott! :)

Inga kommentarer: