tisdag 16 april 2013

Spring is in the air

Jag passar även på här att använda mig av min nya "scarf" jag fick till namnsdagen igår (och namnsdags-sockor, men de ser ni inte...)! Jag hittade inspiration i en av Lilith Moons vidon, och gjorde min "vanliga knåka" som jag alltid gjorde förr (innan jag lärde mig flera varianter) där till, i extra luftig (läs tuperad) version. 
Denna bolero blev, tro det eller ej, färdig redan i oktober 2012! Men så kom vintern och kylan, och min bolero fick vackert vänta på hyllan till varmare tider. Lite har den kikat fram emallanåt, ni har sett den i samband med mina "påsk-örhängen", och jag har stickat ett pannband i samma garn (mitt karnaluks-garn). Men nu kommer även själva boleron fram i ljuset!

Jag stickade ursprungligen enligt ett Novita-mönster, men jag ändrade sist och slutligen så mycket på mönstret att det blev helt mitt eget! Spets- och flät-möstren har jag plockat ur helt andra källor och anpassat. ...med ett gott resultat, om jag får säga det själv! Perfekt om man vill ha något på armarna, men inte behöv en tjock tröja! Våriga färger i regn-rusket dessutom (hoppas snön regnar bort nu!)

Inga kommentarer: