tisdag 23 april 2013

Tigern i mig

Frisyren här är en "Gibson tuck" enligt modell av Lilith Moon (som vanligt).



...har kommit fram i denna eleganta bolero!

Detta är resultatet  av det fina bolero-mönstret jag spanade in i Moda 4/2012, och det vackra tiger-garnet (= Safari av Hjertegarn) det kom reklam om till min e-post från Knittingroom.

En lyckad kombination tycker jag! Det annars "enkla" mönstret framhävs fint av det mönstrade garnet. Det mest framhävande i själva plagget i övrigt är förstås "frillet", som tog upp mer än hälften av garnet, om det säger något... Tunt garn att sticka i var det (2,5mm), men väl värt mödan.

Jag var lite tveksam först vad jag skulle tycka om denna kreation, men baserat av komplimangerna på jobbet idag får jag säga att även detta var framgångsrikt i slutändan. (...jag har iofs snälla och vänliga kollegor....)


2 kommentarer:

Kerstin sa...

sa ju att det var fint!!!

Linda sa...

Mor vet bäst?