måndag 1 april 2013

Välkommen vår - hejdå mössor!

...säger jag trots att jag har en möss-stickning på gång...

Just nu är jag iaf väldigt förtjust i mitt nya pannband - mitt andra pannband någonsin (det första ser ni här). 

Jag gillar mönstret, det vackra flätorna. Jag tycker om färgerna som är våriga och fräscha. Jag är väldigt förtjust i det faktum att det är varmare ute och det räcker att ha bara pannband på! Jag gillar att det är så mångsidigt i sin användning - men kan använda det på två olika sätt, som ni ser av bilderna!

Detta är ett Simply Knitting -mönster, från nummer 99 närmare bestämt! Ett av de få mönster som har ett ritat mönster inte bara skrivet - tackar, det uppskattades! Garnet är ett av mina karnaluks-garn - mitt andra projekt av detta Austermann Favola -garn, ni har sett skymten av mitt första projekt, jag ska visa mera bara jag hinner fota bättre...

Naturligtvis har jag provat en ny frisyr igen (ett av mina favorit handarbeten), vad jag kallar en "trassel-knåka" (knut), än en gång enligt en video av Lillith Moon.

....min variant är kanske något "spändare", men så är mitt hår också kortare (och äkta - inget löshår).

Tidigare i veckan konstaterade jag att det är mycket enklare att laga håret åt mig själv än åt någon annan. Vem kunde trott det? Men det är klart, när man tänker efter, armarna är ju i helt annan vinkel...

Inga kommentarer: