fredag 10 maj 2013

Grattis!

Nu i dagarna har så väl farfar som styvmor fyllt år. Vad skall man ge till den som har allt? (Jag tänker då speciellt på min loppis-fyndande farfar, som är väldigt skicklig på sin hobby, och verkligen hittar allt han behöver verkar det som!) Jo, en kaka  - bakad "med kärlek" som det irriterande nog sägs i varje svenskt tv-program (men det är ju sant, även om det är irriterande att säga det - [nu är jag också irriterande]).

Jag tror denna banankaka uppskattades av dem båda! :)


Receptet kommer från Leila Lindholms 'A piece of cake' - en av mina favoritkokböcker (förutom mina egna...)! Där finns så otroligt mycket gott, dock är det mesta sött så det är bra att lite "glömma bort" den ibland. Men nu har jag återupptäckt den då det kommit repriser av "Leila bakar" på livtv här i Finland (tycks dock vara slut nu?).

Recepten ska finnas på recept.nu, men tycks vara borttaget? Lyckligtvis har många andra före mig bloggat om denna kaka, så receptet kan ni sno t.ex. härifrån. (Eller här eller där eller hit eller dit eller tjo eller tjim - verkar vara populär kokbok och populärt recept - ja, jag kan ju inte annat än hålla med...)

...jag har en känsla av att det kommer att komma mycket Leila-inspirerade recept på bloggen snart... (Leila är kanske inte min favoritkock, men jag tror jag gillar hennes recept bäst!) Förhoppningsvis bakade i mitt nya kök - vi ska få flytta in i vårt paradis inom bara ett par veckor, så ni vet om det blir tyst på bloggen... (Har dock en hel inlägg "på lager", så kanske inte...)

Inga kommentarer: