tisdag 11 juni 2013

Hipp, hipp

... MÖHIPPA!

Det verkar bli några sådana i sommar, och nu i helgen var jag på den första av dem - och för mig faktiskt den första möhippan någonsin! Jag räknar med att det blir två stycken till inom en nära framtid, varav jag är mest spänd inför den följande av dem...

Det var precis som jag föreställt mig: en chockad (blivande) brud blir bortrövad, utklädnad, många olika aktiviteter (bl.a. försäljning av ballonger/slickepinnar, tillverkning av armband, åka brandbil, bastu, mat) och många skratt - vätskebalansen hölls naturligtvis i skick... Bruden var på väldigt gott humör - alla andra med för den delen, så det var väldigt lyckat.

Möhippan inleddes av en picnic, som ni ser ovan, till vilken mitt bidrag var maränger.

Ingen choklad får gå till spillo, det är bara att slicka sig om fingrarna!

Först var det svårt att komma på något glutenfritt som skulle passa, men sen kom jag på att det självklart skulle bli franska maränger! Jag har gjort dem förr, vilket ni också sett (inkl recept), och det var ett bra val!

Inga kommentarer: