lördag 27 juli 2013

Födelsedag med dunder och brak!

Jag hade här en "repfläta", instruktioner hittar ni här.
Jag tänkte först inte fira min födelsedag i år... Dels för att det varit så mycket annat att fira i sommar - dels för att, tja, vad är det till fira? Men när det kommer till kritan så kan jag ju inte motstå att baka till kafferep - om det kommer gäster så. Och tur var ju det, för det var både trevligt och smaskens! (Jag ska nog hålla mig till vad jag brukar säga: fira det som firas kan!)

Några tidigare födelsedagar finns också på bloggen: 2012, 2011, 2010

Det blev hallonbakelser komponerade dagen till ära, då jag någon dag tidigare plockat hallon, och fick lite nya baktillbehör till födelsedagen av maken. De blev rätt så mäktiga, så därutöver blev det "bara" kex; konjakskransar, snurrkex och havreflarn.

Det här fotot tog mamma när de kom!
Det small just innan.
Underhållningen stod åskguden Tor för, minsann! Det dundra och braka och öste ner! Det slog ner någonstans i närheten, för vi följde med brandbilar och polisbilar - och röktornet, förstås! (Fönster fick vi hastigt stänga innan det kom för mycket röklukt in.)

Och några kilometer bort i Karis, lagom till Karisnatten, öste regnet verkligen ner! Kika på dessa länkar (strunta i att en del är på finska, ni bara måste se dessa bilder!):


Idag är himmlen blå igen! :)

Inga kommentarer: