tisdag 30 juli 2013

Säg det med en blomma!





Äntligen mera bröllopsbilder!
(Lite såg ni ju redan tidigare, och det kommer minst ett inlägg till lovar jag!)

Denna gång vill jag visa dekorationerna, varav en del var virkade. Platskorten bestod nämligen av virkade blommor med ett löv innehållandes namnet fastsatt. Till min hjälp hade jag mamma och min utomordentligt duktiga brudfrämma, som faktiskt lärde sig virka för detta. (Till hjälp med virkandet alltså - med dekorerandet i helhet var vi en hel drös med folk - vid såna tillställningar är det verkligen bra med stor familj!)

Vi virkade i olika drops-mönster i drops cotton light:

...kanske det var nåt mönster till jag glömde...? Ca 80 blommor blev det iaf, 60 gäster + lite extra blommor som dekoration i övrigt.

Blommorna fungerade dessutom dubbelt som namnlappar ifall man inte kände varandra. ;)







...de flesta (alla?) foton tagna av min bror, vår proffsfotograf! :)

...våra egna servettringar såg för övrigt lite annorlunda ut; virkade av mamma!

...och vasen, den hade jag ju blåst själv på möhippan! :D

Inga kommentarer: