torsdag 12 september 2013

Grönt 30-tal

Här ser ni för övrigt en del av Aspen ni inte sett förr:
vår hall, med mera arvegods.

Denna hylla är från min sida av släkten.
Jag tycker både den, och tavlan ovan, är så fina!
...och rosorna, och vaserna (födelsedagspresent) och....
Jag trivs här! :)
Min röda 30's 3-hour sweater har varit i flitig användning, och sedan min gröna 30's sweater blev klar för lite över en vecka sedan (bloggar långsamt nu för tiden, jag vet) har jag hunnit använda även den flera gånger! Ni såg ju även att jag höll på att sticka på den i ett annat inlägg.

Helt klart ett fantastiskt mönster: Det går snabbt. Det är enkelt. Det blir snyggt. Den är bekväm. Den passar lika bra till byxor som till kjol, till vardags som till snäppet uppklätt. Vad annat kan man säga än strålande! Jag har de facto använt denna jumper både på föräldramöte, skolfotografering och vanlig arbetsdag. :) De få ändringar jag gjorde i mönstret till den röda gjorde jag om även här, läs tidigare inlägg.

Jag råkade för övrigt prata med min gamla handarbetslärare idag, och eftersom jag hade handarbetsfoton till hands visade jag henne vad jag brukar pyssla med... Vad kul att hon blev stolt över mig! :) Det trodde nog varken min handarbetslärare eller huslig ekonomi -lärare "back in the days" att de skulle bli - jag som varken åt eller lagade (eller smakade på) mat, och bara valde handarbete framför slöjd pga att mamma övertalade mig, tog om symaskinskörkortet 3 gånger (och slapp sen antagligen igenom enbart pga medlidande) och stickade en inte-så-vacker toffla till min morfar när det var stickning på gång eftersom han bara hade ett ben (och en fot)...
...då var det väl lite mera troligt att engelska skulle bli mitt ämne redan från början, men man kan ju alltid vidga sina vyer. :) (För den som inte känner till det är jag alltså lärare i engelska [och hälsokunskap - lika otroligt det som tidigare nämnda ämnen kanske] och jobbar för tillfället även som lärare i huslig ekonomi.)
Vad som alltid varit säkert, kan jag tillägga, var att jag inte skulle bli lärare i finska! :p


Inga kommentarer: